Montējot
Profesionāla riepu montāža. Visi montāžas darbi jāveic sertificētiem speciālistiem un tikai ar mūsdienīgu, profesionālu aprīkojumu.
Katras riepas balansēšana uzlabo vadāmību, palielina braukšanas komfortu un nodrošina vienmērīgu nodilumu.
Riepas un diska atbilstība. Izvēloties riepas, tiek ņemts vērā ražotājs, ieteikumi un tehniskie rādītāji.
Ass un riepas atbilstība. Katra riepa ir radīta noteiktai asij. Riepas lietošana neatbilstošai asij noved pie sliktākas vadāmības un īsāka kalpošanas laika.
Svara ierobežojumu atbilstība asij un riepai. Ir aizliegts lietot riepas pārsniedzot atļautos svara vai ātruma indeksus, ko noteicis riepas ražotājs.
Lietošanas laikā
- Nepieciešama regulāra protektora nodiluma kontrole. Nevienmērīgs riepas nodilums saīsina riepas kalpošanas laiku. Ir aizliegts lietot riepas, kam nodiluma indikators rāda pilnīgu nodilumu.
- Svešķermeņu izvadīšana no protektora celiņiem un dubultdiskiem palīdz novērst riepu bojājumus.
- Regulāra riepas spiediena kotrole palīdz panākt vienmērīgāku nodilumu, nodrošinot maksimālu drošību un uzticamību.
- Visu automašīnas bremžu un piekares sistēmas elementu darbības kontrole.
- Riepu maiņa starp transportlīdzekļa asīm un pusēm.
- Uzmanīga braukšana ar iespējami maz strauju ātruma uzņemšanu un bremzēšanu.
- Racionāls transportējamās kravas izvietojums.
- Protektora atjaunošana palīdzēs sasniegt maksimālu riepas efektivitāti.
Riepu protektora padziļināšana
Riepu protektora padziļināšana var paildzināt riepas kalpošanas laiku. Kravas auto riepu protektora padziļināšana bieži ir ar vietējo likumdošanu atļauta un ieteicama, lai uzlabotu drošību un palielinātu riepas nobraukto kilometru skaitu. Riepas, kuru protektoru iespējams padziļināt , tiek apzīmētas ar burtu "U" vai vārdu " Regroovable". Protektora padziļināšana jāveic riepu centros vai kravas auto apkopes centros, kam ir ražotāju riepu izstrādātās padziļināšanas shēmas, augstas kvalitātes aprīkojums un speciālisti, kas spēj noteikt atjaunošanas dziļumu.
Protektora padziļināšana spēj nozīmīgi palielināt riepas kalpošnas laiku (par 20-30%, atkarībā no lietošanas apstākļiem) un samazina degvielas patēriņu, jo riepām pēc protektora padziļināšanas ir mazāka iespējamā rites pretestība. Atjaunošanu iespējams veikt vienīgi, ja atlikušais protektors ir vismaz 2-3 mm.
Ir ieteicams izmērīt protektora dziļumu visnolietotākajos punktos, lai noteiktu gumijas slāņa biezumu virs brekera slāņa.
Daudzās valstīs nav atļauta atjaunota protektora riepu montēšana kravas auto priekšējām asīm un priekšējām un vidējām asīm pilsētas un tūristu autobusiem un trolejbusiem.